Tønder Veteran Klub anno 2005

Bremen Classic Motorshow 2019

Hold op, hvor skulle jeg tidligt op, lørdag d. 2.2.

Kl. 05.15, men jeg skulle også med Tønder Veteran Klub på den årlige tur til Bremen Classic Show, og det er som sædvanligt et helt tilløbsstykke, med stor rift om pladserne i bussen.

I den forbindelse vil jeg her lige nævne, at det er vigtigt at melde sig til hos den person, der står i klubbladet.

Kl. 6.10 var Kim, Jacob, Johnny og jeg klar, Passaten var fyldt op, ligesom Hans-Eriks Audi havde Poul-Erik og Preben siddende i sæderne. Vi kørte derefter til Tinglev, hvor Agge, bussen samt endnu flere...

1.KLUBLØB i Toftlund

Søndag den 28. april 2019 kl. 09.00 løb årets første klubløb af staben hos Eva og Hans i Toftlund, i fine lånte lokaler.

Vejret var tørt, der var kaffe på kanden og lækre rundstykker som var sponseret af den lokale bager (som vi alle gav et lille trut ved forbi kørsel senere).

19 biler var repræsenteret flot fremmøde og der var gensynsglæde.

Inden afgang blev vi præsenteret for 2 nye tiltag-

1. Som noget nyt trak vi lod om startnummer, hvilket var et fint initiativ som blev godt modtaget.
  2. Vi fik udleveret en billedserie af forskellige...

Læs hele artiklen...

På ferie i dit veteran- eller klassiske køretøj.

Sommeren står for døren. Ferien skal planlægges. Er det sydens sol, sandstrande og sangria, der trækker eller frister Nordkap og nordlys i det nordligste Norge? En ting er sikker - du bør tage dit køretøj ud af garagen og overveje, om ikke det er den på den måde, du skal afsted på ferie.

Af Thomas Schiermacher

Ned gennem Europa, ud på landevejene, hvor asfalten snor sig og marker, skove, træer og landsbyer giver kolorit og hvor et stop på torvet kaster lange snakke af sig med andre passionerede bil- og motorcykelentusiaster. For det slipper man heldigvis ikke...

Læs hele artiklen...

PRESSEMEDDELELSE Ny mand skal forsikre de gamle biler

Der er chaufførskifte i Veteranforsikring Danmark. Steen List træder til og overtager ansvaret for kunderne i Danmarks største veteranforsikringsselskab

Af Thomas Schiermacher, journalist

I mange år har Ole Højgaard sørget for, at landets veteranbilejere fik de bedste forsikringer. Nu overtager Steen List rattet i Veteranforsikring Danmark og begynder i drømmejobbet.

Vi begynder med det vigtige. Kærligheden til gamle biler.

”Jeg kører selv i en Morgan +8, som jeg har haft i 14 år nu,” fortæller Steen List, der er 52 år og bor i Silkeborg.

...

Årets bowling turnering.

Ja, så er 2019 startet, og det første arrangement i Tønder Veteran Klub er løbet af stablen. Som I vel nok alle ved, var det årets ”bowlingturnering”, og da jeg nu FIK tildelt opgaven, at skrive en lille artikel om denne begivenhed, var jeg lige tilbage i mine gamle gemmer for at se, hvad jeg tidligere har skrevet. Og ja, vi var for nogle år tilbage flere deltagere. I 2009 var der 48 tilmeldte, i 2017 var vi 20, men her i 2019 er billedet vendt. Vi var 23 deltagere. Jeg håber, vi bliver flere i 2020. Til alle, der endnu ikke har været med, og der er mange, kan jeg kun sige: Det er både hyggeligt og sjovt, og maden er en...

Den 3 sept. 2018 gik turen til Kalleby syd for Flensborg.

vi var ca. 40 pers. der mødtes ved grænsen, kl. 17,35 kørte vi sydpå i samlet flok i alt 19 biler.

Efter...

VADEHAVSLØBET LØRDAG DEN 22. SEPTEMBER

Lørdag den 22. september var der indkaldt til årets sidste,...

Julefrokosten 2018

Jeg må indrømme før jeg ankom til julefrokosten i går aftes d.17/11 var jeg lidt nervøs over at skulle møde så mange nye mennesker. Og havde også hørt fra andre, at man bare ikke lige bliver accepteret når man er...

Årets træf hos Niels Jessen

Lørdag D. 14. Juli mødte ca. 20 køretøjer op hos Niels Jessen i...

Ildsjæle ….

Efter at have opsat og produceret 50 klubblade, har Hans-Erik Arens valgt at sige stop. Her i december fylder han 80 år, og han mener, det er ved at være på tide at gå på pension. Normalt starter man på ”efterløn” men det her er sådan rigtig ”folkepension”

Læs hele artiklen...

Hej, mit navn er Emma og det her er min historie.

Det hele startede med at vi skulle med bussen til Motorsport show og messe i Bremen. Min farfar havde fået billetter via en veteranbil klub, så vi kørte derned som stor samlet folk morgentrætte mennesker i en proppet turistbus. Jeg husker vi fik hvide rundstykker med nok smør på til at kunne brødføde en by i Afrika. Turen går til Bremen.

NYESTE ARTIKEL

Bremen Classic Motorshow 2019

Hold op, hvor skulle jeg tidligt op, lørdag d. 2.2.

Kl. 05.15, men jeg skulle også med Tønder Veteran Klub på den

...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK

Læs mere...

OK

Vi bruger cookies til statistik og målrettet markedsføring, samt til at huske brugerens login. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål.

Hvad er cookies?
Cookies er filer, der gemmes i din internetbrowsers filmappe, så den besøgte hjemmeside kan registrere,
at den besøgendes sprog, computer, smartphone, tablet eller lignende tidligere har besøgt hjemmesiden.

Cookies kan have mange forskellige formål og bruges f.eks. til at identificere tidligere besøgende og til
statistik over besøgende på en hjemmeside.

Hvordan cookies bruges på hjemmesiden
Vi gør brug af cookies fra Google Analytics. Formålet for disse cookies er igennem statistik at kunne gøre
hjemmesiden bedre så besøgende på hjemmesiden får en bedre oplevelse, samt at dokumentere besøgstal
for den pågældende virksomheds hjemmeside.
Vil du gerne fravælge cookies, der bruges til at opsamle statistik, kan du gøre det via dette link:

Opbevaringstid af cookies
Cookies bliver gemt i 30 dage og slettes derefter automatisk på din computer. Vær dog opmærksom på at
besøges hjemmesiden igen inden for 30 dage, så vil perioden blive fornyet.